travellife.reismee.nl

De laatste dagen

Reisverslag 6: De laatste dagen

Woensdag 9 juni 2010, we verlaten St. Justin na een nacht met wolkbreuken en nog steeds in de regen. Het zal de hele dag zo blijven. De gehele dag gereden, want buiten viel ook niet veel te beleven. We zijn op een camping gaan staan in Aixe de Vienne, een voorstad van Limoges. Wat porselein gekocht, in het gezellig maar nat stadje. Mooie en veel oude gebouwen, veel groen en een brede rivier gaven een indrukwekkende sfeer.

De camping zelf gaf ons wel een beklemmend gevoel, want om 19.00 uur ging de poort dicht en het personeel naar huis en kon je er alleen lopend nog uit tot de volgende dag om een uurtje of 7.00.

Donderdag 10 juni 2010 vetrokken naar DE stad van het porselein zelf, Limoges en daar de hele dag vertoefd. De temperatuur was 's morgens goed, zodat we ons niet helemaal op regen hadden ingesteld. Daar krgen we later wel spijt van. Het was een prachtige stad, gratis geparkeerd bij de Aldi, een paraplu gekocht en lekker geluncht. Om 18.00 uur weggegaan en na een kleine 2 uur gereden te hebben, zijn we op een stelplek gaan staan in Bourganeuf, vlakbij een kasteel en een kerkhof.

Vrijdag 11 juni 2010, He wat raar, de zon schijnt en we stonden al om 7.00 uur op. Veel kilometers te maken vandaag tot in Soissons. Stelplaats aan de kade met 4 Nederlandse schepen/boten van te rijke lui. Heel gezellig, stad bekeken, last van de buren gehad want er was dansles de hele avond, helaas geen salsales.

Nou morgen het restantje en dan begint het leventje weer.

Zaterdag 12 juni 2010, De laatste dag. Vanuit Soissons een mooie binnenweg gevolgd, daarna de drukte in en gauw naar huis, waar we om 14.00 uur aankwamen.

Het was een leuke vakantie, toch veel gezien en gedaan, helaas een beetje te nat en te koud. Maar de leuke dingen blijven je meer bij dan de wat mindere ervaringen. We hebben heel erg genoten van de camper en het luxe camperen. De 3,5 week, maar ook de 5000 kilometer zijn voorbij gevlogen, Geen enkele narigheid gehad met de camper, vakantie geslaagd. We kijken gelijk al uit naar de volgende.

Gerard en Yvonne

Luc

Nog geen verhaaltje van de nieuwe vakantie??? :(