travellife.reismee.nl

Grande Dune du Pyla

Reisverslag van onze reis naar en door Portugal van 20 mei tot en met 12 juni 2010.

Na veel voorbereiding om onze camper eigen te maken en naar eigen smaak in te richten, mede door middel van een paar dagen met Pasen ermee weg te zijn geweest, is het dan eindelijk zover gekomen om onze eerste reis met onze eigen camper te beginnen. We hebben er twee jaar over gedaan na het moment dat het idee bij ons is opgekomen, dus mag het dan eindelijk wel een keertje.

Vertrokken op donderdag 20 mei om 07.00 uur, 2 uur later dan gepland, kwamen we daardoor aardig in de file te zitten. Nou moet je met een camper geen haast hebben en zeker als je ervoor kiest om tolwegen te vermijden, dus haast hebben we niet. We zien wel, het ultieme vakantiegevoel. Maar de reis naar Portugal is niet kort, dus moeten we niet overal blijven stilstaan. Aardig doorgereden en flink omgereden doordat de navigatie zodanig was ingesteld dat er rekening werd gehouden met filemeldingen, waardoor we kriskras door West Frankrijk hebben gereden. De eerste overnachting op een rustige stelplaats gestaan, zo moe als we waren om 21.00 al het bed in om de volgende dag vroeg te vertrekken. Ach wat is vroeg, voor de eerste ochtend.

Op vrijdagavond wilden we Bordeaux wel gepasseerd zijn. DE camper heeft een heerlijke motor, en als je rond de 100/110 km per uur rijdt op de cruise-control, dan loopt ie als een dieseltje/zonnetje. Heerlijk en heb je ook het gevoel dat je wat opschiet. Al met al op aanraden van Luc doorgereden naar de Duinen vanArcachon. Geen stelplaats te vinden, dan maar een camping op waar we geen spijt van kregen. Mooie ligging, uitzicht op zee op een zandberg gelegen zo'n 50 meter boven zeespiegel . Aan de voet van de Grote Duin 'Grande Dune du Pyla'.

Zaterdagmorgen gaan we de duin dan maar beklimmen. Maar de zee zag er ook mooi uit, dus dat maar gedaan. Lekker door het rulle zand naar beneden gelopen in de lekkere zon zonder ingesmeerd te zijn. Foutje, maar het ging. Maar iedereen ging juist naar de top ? Nou wij dan ook maar. Helemaal omhoog door het rulle zand in de heerlijke zon zonder ingesmeerd te zijn. Het uitzicht was erg zanderig, zoals ook onze voeten, maar we voelden ons wel prettig bij het idee wat lui zweet van de afgelopen maanden verloren te hebben. Rest van de dag blijven we staan op de 'Camping Panorama du Pyla'. Morgen op tijd vertrekken naar San Sebastian.

Luc & Joyce

Grappig dat jullie bij de grote duin zijn. Wij vinden het leuk om de foto's te zien; blijf dat doen!!!
Wij hebben net patatjes op en gaan zo naar onze eigen huizen. Het is hier ook mooi weer gelukkig!

Heel veel plezier! En lekker blijven schrijven (maar ook niet de hele dag door natuurlijk...).
Een dikke kus