travellife.reismee.nl

Onze reis naar Slovenië en Kroatië

Reisverslag van onze reis naar en door Slovenië en Kroatië van 25 mei tot en met 18 juni 2011.

Voor dit jaar hebben we besloten om onze vakantie te besteden aan het bezoeken van de landen Slovenië en Kroatië. Landen waar we nog nooit geweest zijn, behalve dat Yvonne in haar jonge meisjesjaren een kort bezoek heeft gebracht aan Bled en aan Ljubljana.

Omdat we nog veel moesten pakken, vertrokken we wel op de geplande woensdag 25 mei maar pas om 12.00 uur. Geen probleem, als we die dag maar in Duitsland konden overnachten. Het was mooi weer, dus whatever, als we maar gingen. Om en nabij de 450 kilometer gereden, toen was het genoeg en hebben we de camper geparkeerd op een parkeerterrein tegen de rand van een leuk dorpje Melsungen. Er waren veel vakwerkhuisjes te bezichtigen. Melsungen ligt aan de rivier de Fulda (nog nooit eerder van gehoord). Heerlijk biertje gedronken op een hoog terras in de zon. Maar daarna lintpasta gegeten met zalm in onze eigen camper. Heerlijk geslapen.

Na alles opgeruimd te hebben, gauw verder op donderdag, want we hebben nog veel kilometers te gaan met onze slakkengang van 95 tot 100 kilometer per uur en onze vele stops, want de koffie- lunch en theepauzes gaan gewoon door. 's Avonds niet verder gekomen dan een stelplaats in Frasdorf, net onder München, tegen de Oostenrijkse grens aan. Het was 's middags gaan regenen en hagelen, regenbuitje duurde maar 48 uur tot zaterdagmiddag. Aangekomen op de stelplaats lagen daar hagelstenen met een doorsnee van 3 centimeter, maar dat was nadat ze al flink waren gesmolten. Dus weer binnen eten en genieten van een biefstukje met champignons. We waren erg moe maar wisten het vol te houden tot 21.00 uur voordat we dan eindelijk naar bed mochten.

Vrijdag, ja vrijdag, de gehele dag regen. Verschrikkelijk. Onderweg kwamen we langs Reit Im Winkl, de plaats waar de een 15 jaar geleden hebben leren langlaufen. Even langs gegaan natuurlijk, rond gelopen (was net even droog), twee paar schoenen (voor een zekere dame) gekocht en doorgereden naar een camping in St. Johan im Pongau. Mooie camping, maar niets van gezien.

Zaterdag, alweer de 28e, 7 graden in de auto want de kachel werd door de heer des huizes verkeerd ingesteld, waardoor de vrouw des huizes met koud water haar haar heeft moeten wassen. Vanaf nu wil ze niet anders meer !!. Op naar Slovenië, veel tunnels gezien en opeens begon de zon te schijnen. Een camping opgezocht, maar opeens zagen we een mooie camping in Bled, aan het meer van Bled, dus daar maar neergestreken. Wandelingetje gemaakt en kaasfondue met oude broodjes en bruin brood gegeten. Jammie. Morgen gaat het echte werk beginnen, we zijn er klaar voor.

Wordt vervolgd ......

Joyce

Nu maar hopen dat jullie je portie regen voor de rest van de vakantie gehad hebben!!
Doei!